修学支援システム

お知らせ
  
1

教員免許状取得希望の2・3回生 各位

「教職課程学習ポートフォリオ」の提出について,別添のとおりお知らせいたしますので,
教育免許状取得希望者は期間内に提出するようにして下さい。

提出期間:令和3年10月18日(月)~10月29日(金)※期限厳守!
提出場所:法文・教育・理・工学部の学生:教職支援課各学部チーム
     農学部の学生        :農学部学務チーム
     医学部看護学科の学生    :医学部学務課

※ポートフォリオの綴じ方についてなど,詳細は別添資料を参照してください。


「教職課程学習ポートフォリオ」の提出方法について(掲示).pdf
2

                          令和3年10月25日          
 
  各  位

                    理学部事務課総務チーム

            停電及び断水のお知らせ

 下記のとおり、電気設備点検業務に伴う停電及び断水を行いますのでお知らせします。

               記

●停電及び断水日時:令和3年11月6日(土) 9:00~12:00(時間は予定)
●影 響 範 囲 :理学部構内(文京2番地区)全域

 ※1 作業が終わり次第復電しますので、停電時間は多少前後します。
 ※2 該当エリアのネットワークも停止しますのでご了承願います。
 ※3 全系統停電となりますので、エレベータ等も停止します。
 ※4 断水を伴います。

    ご迷惑をおかけしますが、よろしくお願いいたします。 

3

回答期限(10月31日)が近づきましたので、再送いたします。
未回答の方はご協力の程よろしくお願いいたします。
※回答済の皆様はありがとうございました。区別して送付できませんのでご容赦願います。
_________________________________________
                              2021年7月19日
愛媛大学の在学生の皆さま

                         愛媛大学教育学生支援部

本学は、「THE世界大学ランキング日本版」(2022年3月末発表予定)へ参加します。
このランキングの調査項目として「学生調査」があり、皆さんに本学での日々の学
業や研究、諸活動について感じていることを回答していただくことになりました。
「THE世界大学ランキング日本版」への参加によって、本学の魅力を対外的に伝える
ことができると考えていますので、ぜひ、アンケート回答へのご協力をお願いします。
なお、アンケートのとりまとめにあたっては、個人の回答結果はいっさい開示されず、
集計データとしてのみランキングに使用されますので、ご安心ください。

※本調査はTimes Higher Educationと㈱ベネッセコーポレーションで
共同企画し、㈱ベネッセコーポレーションが実施しています。
--------------------------------------------------------------------
THE世界大学ランキング日本版「学生調査2021」 回答方法
■回答の前提
このアンケートでは、本学が学生に発行しているメールアドレス
(例:a123456a@mails.cc.ehime-u.ac.jp)を記入します。予め、
ご自身のメールアドレスを確認し、受信メールを確認できる状態
にしてください。

■回答の方法
以下のURLから「学生調査2021」専用のアンケートサイトに入り、
回答してください。PC、スマートフォン、タブレットでの回答が
可能です(ただし、大学発行のメールアドレスで受信できるものに限る)。
回答所要時間は約7分です。

https://ull.secure.force.com/studentsurvey/survey?id=a067F0000105N14QAE

■注意事項
 ・回答途中での保存はできません。最後まで回答してください。万が一、
 途中でアンケートサイトを離れた場合は、最初から回答し直してください。
 ・アンケート回答後の変更は、システム上できません。
 ・アンケート回答後に、あなたが記入した本学発行のメールアドレス
 宛に確認メールが送られます。この確認メールに記載された手順に従って
 回答の登録を完了させてください。アンケートに回答するだけでは、回答
 の登録が完了しませんので、必ず確認メールを開封してください。
 ・登録完了が行われない場合、有効回答とはなりません。昨年はこの操作が
 行われなかったために、残念ながら無効となった回答が多数発生しました。
 ※確認メールが受け取れるよう、大学発行のメールアドレスで事前に受信
 設定(「@mail.benesse.co.jp」のドメイン受信許可設定・受信拒否設定解除)
 を確認してください。
 ・回答は「1人につき1回」です。1度回答したメールアドレスを使って、
 重複回答はできません。

■調査期間:2021年7月1日(木曜日)10時00分~2021年10月31日(日曜日)23時59分
--------------------------------------------------------------------
◆お問い合わせ先
 THE世界大学ランキング日本版事務局(株式会社ベネッセコーポレーション内)
 https://japanuniversityrankings.jp/
 ※ウェブサイト上部の「お問い合わせ」からお願いします。

4

Just in case, I will resend the message I sent the other day.
___________________________________                             
                             19/Jul/2021
Requesting Participation in Student Survey 2021
for THE Japan University Rankings

Education and Student Support Depertment, Ehime University

Dear Ehime University Students:
In order for us to effectively participate in the THE Japan University Rankings 2022,
your response to the *Student Survey is important.
The purpose of this survey is to collect various opinions on learningand activities
from students so as to improve the quality of university experience.
Please note that all your responses remain confidential and are used for analytical purpose alone.
Your response and time is greatly appreciated.

※Student Survey 2021 is organized by Times Higher Educationand Benesse Corporation,
and conducted by Benesse Corporation
----------------------------------------------------------------
■What personal information is being asked in the survey?
In this survey, you will be asked for your university issued
email address (e.g., @***.ac.jp). Please make sure the email
address is correct as you will receive a verification email to
confirm you are eligible to take part in the survey.

■How do I participate in the survey?
Provide us with your honest feedback now by clicking / reading the link below.
You can answer the survey through your PC, smartphone, and tablet
(limited to devices which can receive emails to your university
issued email address). It takes about 7 minutes to complete
the survey questions.

https://ull.secure.force.com/studentsurvey/survey?id=a067F0000105N14QAE

■Important notes:
 ・You have to enter all data at one time. Should you leave halfway
 through the survey, you need to enter the data againfrom the outset.
 ・Once you submit your data, you will NOT be able to make any revisions.
 ・Once you submit your data, you will receive a verification email
 via your university-issued email account. Please make sure to complete
 the survey by following the instructions given in the email.
 Note that the survey will NOT be completed just because you answered it.
 ・If you do not complete this process, your data will NOT be accepted
 as valid. We observed many data were discarded as invalid.  
 ※Please make sure to configure your spam filter policies with your
 university-issued email in order to receive the verification email
 from the domain “@mail.benesse.co.jp”
 ・You are allowed to respond once to the survey.
 Using the same email address to make multiple responses is not an option.

■Effective Date:
From July 1, 2021 (Thursday) 10:00 to October 31st, 2021 (Sunday) 23:59
----------------------------------------------------------------
◆Inquiries:
THE Japan University Rankings Support Team
https://japanuniversityrankings.jp/
※ Click “お問い合わせ” on the upper right of the page

5

                                      令和3年10月25日

学 生  各位

                                      愛媛大学総務部総務課

                   期日前投票所の設置について

 松山市選挙管理委員会が取り組んでいる若者の投票低率問題を解決するため,18歳選挙権成立を活かし,
学生にとって選挙をより身近に感じる投票環境づくりの一環として,同委員会から愛媛大学に対して,
令和3年10月31日(日)に実施される衆議院議員選挙・最高裁判所裁判官国民審査における期日前投票所
の設置について依頼があり,下記のとおり協力することとしましたのでお知らせします。

                        記

愛媛大学における期日前投票
 投票対象選挙名:令和3年10月31日執行 
         衆議院議員総選挙・最高裁判所裁判官国民審査
 投票期間:令和3年10月27日(水)~29日(金)午前10時~午後5時
 投票所:城北キャンパス校友会館1階(Freeny(フリーニー)
 
※本学に設置される期日前投票所では,松山市に住民票のある方が投票可能です。松山市以外に住民票がある場合には,
 住民票のある市町村に投票用紙の請求を行い,送付される投票用紙を用いることで,本学での投票が可能です。
 投票用紙の請求方法など詳細は,ご自身が住民票を置かれる市町村へお問い合わせください。



                                 【本件お問い合わせ先】
                                   総務部総務課(927-9013)



6

(English translation follows.) 
                                          令和3年10月20日

学生各位
                                    国際連携推進機構長
                                         光信 一宏


                学生の海外渡航について(通知)

令和3年7月7日に通知しておりましたこのことについて,本日開催の危機対策本部会議において一部改正されましたので改めて通知いたします。
本学の方針については,以下のURLのとおりですが,海外渡航については,所属学部長の許可(私事渡航の場合は届出)が必要ですので,事前に
必ず指導教員等に相談を行い,所属学部長の許可を得るようお願いします。
また,私事渡航であっても,必ず海外渡航届を提出するようにしてください(提出先:各学部チーム(医学部は学務課,農学部は学務チーム))。
なお,変異株の出現により,各国の感染状況は日々大きく変化しています。本通知は渡航を推奨するものではありませんので念のため申し添えます。

URL:http://web.isc.ehime-u.ac.jp/news/exchange20211020.pdf

※外務省の危険情報と感染症危険情報のレベルが異なる場合,上位レベルを適用。
※厚⽣労働省の指定する⼊国時の措置については頻繁に変更があるため,厚⽣労働省HP「⽔際対策に係る新たな措置について」をこまめに確認し,
それに沿った対応をすること。相手国への入国時の対応のみならず,帰国時の対応に関しても十分に情報を収集して計画を検討し,必要経費を含めた
対策が必要です。

学内問合せ・相談先:国際連携課学生交流チーム(089-927-9157, kokuryu@stu.ehime-u.ac.jp)

October 20th, 2021

To all students,

Director of Institute for International Relations
Kazuhiro Mitsunobu

Overseas Travel for Students (Notice)

We would like to reiterate our notification of this matter, which was issued on July 7th, 2021, because it was partially revised at the meeting of the Crisis Response Headquarters that was held today.
The University’s policy is as follows(see the link), but you need permission of your dean of faculty or department (or notification in case of private travel) to travel abroad, ap please be sure to consult with your instructor and obtain permission from your dean of faculty or department in advance.
Even if the trip is private, you must submit the Temporary Leave Notification for Travel Abroad (to be submitted to the respective faculty team (the Academic Affairs Section for the School of Medicine, and the Academic Affairs Team for the School of Agriculture)).
Due to the emergence of mutated strains, the infection situation in each country is changing dramatically every day. Please note that this notice does not constitute a recommendation for travel.

URL:http://web.isc.ehime-u.ac.jp/news/exchange20211020.pdf

※When the level of risk Information of the Ministry of Foreign affairs, and that of the risk information for infectious diseases are different, the higher level is approved, the higher level is applied.
※As there are frequent changes to the entry measures specified by MHLW, it is advisable to check the MHLW website " New Measures for Waterfront Countermeasures " frequently and follow them accordingly.
You need to be well informed and plan not only for what to do when you enter the other country, but also for what to do when you return, including the costs involved.

Inquires: International Office (089-927-9157, kokuryu@stu.ehime-u.ac.jp)

7

広島県・広島市教育委員会による標記の説明会を以下のとおり開催します。

参加希望者は11月5日(金)までに就職支援課(career@stu.ehime-u.ac.jp)あてメールでお申込みください。
申し込みメールには、「広島県・広島市公立学校教員採用候補者選考試験に係る説明会への参加を希望する」、「学生証番号」、「学部」、「氏名」を記載してください。
お申込みいただいた方には開催前日までに招待メールを送付いたします。

○実施日時
令和3年11月11日(木) 15:00〜16:00

○内容
・採用選考試験の実施状況,広島県及び広島市「求められる教職員像」等

○実施方法
・オンライン(Zoom ミーティングの予定)

【問い合わせ】
愛媛大学就職支援課 (担当:中正)
メール:career@stu.ehime-u.ac.jp

8

学生各位
令和3年10月20日
お世話になっております。
愛媛大学学生生活支援課です。
標記のことについて、
授業・サークル活動等で城北地区(文京地区・理学部地区)にバイク入構を希望する学生のみなさんは
学生生活支援課で申請し、許可を受けてください。
ただし、所属学部・距離により、バイク置き場が異なります。
また、文京地区の弓道場北側・東側の臨時駐輪場も許可が必要ですし、立体駐輪場・理学部地区駐輪場での許可を受けた学生のみなさんは
所定の駐輪場に置くようにしてください。
よろしくお願いします。



9

岡山市教育委員会による標記の説明会を以下のとおり開催します。
参加希望者は10月31日(日)までに就職支援課(career@stu.ehime-u.ac.jp)あてメールでお申込みください。
申し込みメールには、「岡山市公立学校教員募集説明会への参加を希望する」、「学生証番号」、「学部」、「氏名」
を記載してください。お申込みいただいた方には開催前日までに招待メールを送付いたします。

○実施日時
令和3年11月4日(木) 14:30〜15:30

○内容・対象者
・岡山市の教員募集についての説明
(岡山市の教育・研修制度・待遇・採用試験・まちの魅力等について)
・大学院生、3回生以下が対象

○実施方法
・Web 会議システム(Zoom ミーティング)

【問い合わせ】
愛媛大学就職支援課 (担当:中正)
メール:career@stu.ehime-u.ac.jp

10

(English follows Japanese.)

                            令和3年10月15日

 学生のみなさん

                          学生生活支援課


         Safetylink24(安否確認システム)について


 このたび、愛媛大学では、大地震や近年頻発している豪雨被害等の災害時に学生のみなさんの安否を迅速に確認することを目的として、Safetylink24(安否確認システム)の運用を開始しますので、お知らせします。
 本システムは、愛媛県で震度5強以上の大規模災害やその他の災害等が発生した際、みなさんの安否状況を確認するためのものです。
 別添のとおり「Safetylink24(安否確認システム)について」を添付しますので、各自以下の実施をお願いします。

① システムにログインしてパスワードを各自変更してください。
  初期設定は、個人ID、パスワードともに学生証番号(8桁)です。
② 愛媛県に震度5強以上の地震が検知された時にはメールやアプリに通知が届きますので、安否情報の回答をお願いします。
③ 離れて住む家族がいる場合には家族(6人まで)のメールアドレスを登録すれば家族間でも安否情報を共有できるので活用してください。
④ 11月5日には第1回の訓練を行う予定ですので御協力をお願いします。


問合せ先
学生生活支援課
電話:(089)927-8970


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                         October 15, 2021


To: all students
From: Student Support Division
Re: Safetylink24 (Safety Confirmation System)


Ehime University will start operating Safetylink24 (Safety Confirmation System) with the aim of quickly confirming the safety of students in the event of a disaster in Ehime Prefecture, such as a major earthquake of intensity 5 or higher (on the Japanese seismic scale) or the torrential rains that have occurred frequently in recent years.
Please refer to "Safetylink24 Manual" below and implement the following.

Manual URL: 
http://web.isc.ehime-u.ac.jp/images/current/Safetylink24GeneralUsersGuide.pdf 

1. Please log in to the system and change your password. The default setting for both your personal ID and password is your student ID number (8 digits).
2. When an earthquake of intensity 5 or higher is detected in Ehime Prefecture, you will receive an email or notification on the application, so please respond with your safety information.
3. If you have family members who live far away from you, you can register the email addresses of your family members (up to 6 people) to share the safety information among them, so please make use of it.
4. The first drill is scheduled to be held on November 5 (Fri.), so please cooperate.


For inquiries:
Student Support Division
TEL: (089) 927-8970

Safetylink24(安否確認システム)について.pdf
12345
過去の「お知らせ」は こちら